Ďalšia odporúčaná literatúra
O ztracenem dítěti & cestě do bezpečí
Kniha venovaná pripútaniu, poruchám citového puta a vzťahov medzi dieťaťom a rodičom a jeho terapii. Publikácia je kvalitným zdrojom informácií pre odborníkov, ktorí sa venujú deťom s ranou traumou, deťom so skúsenosťou s ústavnou starostlivosťou, zanedbávaním či týraním.
Petra Vrtbovská, Natama Praha, 2010
Co, kdy a jak ve výchově dětí
Kniha je určená rodičom, učiteľom aj vychovávateľom a všetkým, ktorí sa zaoberajú výchovou. Autor profesor Matějček spája poznatky súčasnej vedy a rozsiahle praktické skúsenosti svoje aj ďalších pedagógov a psychológov. Dáva odpoveď na základnú otázku: „Kedy je pri výchove na čo vhodné obdobie a čo kedy nepremeškať?“
Zdeněk Matějček, Portál Praha, 2007
Co děti nejvíc potřebují
Čo najviac potrebujú malé deti? Odpoveď je zložitá aj jednoduchá zároveň – veľa vecí, ale snáď najviac zo všetkého potrebujú istotu vo vzťahoch k ľuďom z najbližšieho okolia. Pútavé, často osobné a hlboké zamyslenia známeho detského psychológa objasňujú potreby detí a úlohy rodičov, vychovávateľov a psychológov.
Zdeněk Matějček, Portál Praha, 2008
Chlapec, kterého chovali jako psa
Detský psychiater Bruce Perry rozpráva príbehy detí, ktoré prekonali traumu. Rozpráva o hrôzach, ktoré deti zažili (boli svedkom násilia, prežili genocídu, zažili násilie v rodine), o ich utrpení, následkoch, ale aj o tom, ako sa dokázali zotaviť.
Bruce D. Perry; Maia Szalavitz, Portál Praha, 2016
Belonging (A relationship-based approach for trauma-informed education)
Zaujímavá publikácia hovorí o tom, ako sa dá pomôcť traumatizovaným deťom, aby boli úspešnejšie v škole. Kľúčom pomoci je vzťah medzi učiteľom a žiakom. Kým sa dieťa dokáže hocičo naučiť, potrebuje sa cítiť v bezpečí.
Sian Phillips, Deni Melim & Daniel A. Hughes, Rowman & Littlefield, USA, 2020